joi, 23 ianuarie 2014

Cronică de pivniță #8: Riesling, Vinarte, 2007

       Sunt atât de mândru de acest Riesling din 2007. E printre primele vinuri care le-am achiziționat, fără a avea mare habar de ce se găsește în sticlă. L-am luat acasă, din Cora, cu 12 lei ...în anul 2009.
       De atunci, până acum, a visat în pace și liniște, în cramă. 5 ani, i-au priit într-un mod pe care cu greu mi l-aș fi imaginat. Dopul a venit într-o stare excelentă, aducând arome proaspete de cidru de mere. Licoarea, s-a dat spre înnobilare, căpătând o culoare aurie.
      Nasul tânăr și vânjos, îmbrăcat în arome suave de miere, pere, nuci și ceva ce seamănă a prăjitură cu unt și cu mere, parcă e un tango între Chardonnay și Riesling. Gustativ cântă vioi, însă ușor mai melancolic, despre entuziasmul acidității și timiditatea aromelor. În post-gust debordă în note de gutui, cârcei, fagure și piersici verzi. Vinul e într-o stare perfectă, mai era în putere încă câțiva ani buni.
      Iată un Riesling Italian, românesc, de aproape 8 ani, care e absolut delicios. Mi-e ciudă că nu am luat mai multe sticle...Respect!
       Producător: Vinarte, gama: Castel Stârmina.

                                  5 stele si jumatate din 7!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu